Creative Business Cup este un concurs internaţional la care participă echipe din 60 de ţări

Românii care au idei de afaceri originale în unul dintre domeniile design, arhitectură, arte şi meşteşuguri, publicitate, film, video şi fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri şi presă, radio şi televiziune, software, aplicaţii pe computer şi publicaţii virtuale, jucării şi jocuri pot participa la un concurs internaţional. Câştigătorii primesc finanţare pentru proiectele lor.

Creative Business Cup este un concurs iniţiat de danezi în 2010 şi extins la nivel internaţional în 2012. România se află la a treia participare, iar selecţia pentru anul acesta este organizată de Creative Seeds. Termenul limită pentru înscrieri de idei de afaceri pe siteul creativebusinesscup.ro este 20 septembrie 2014.

Participanții trebuie să completeze, în limba engleză, un plan de afaceri bazat pe cifre și propuneri concrete, care ar trebui să-i convingă pe potențialii parteneri și finanțatori de ce ar fi oportun să investească bani și energie în ideea propusă. Antreprenorii au nevoie de o idee proprie, inovatoare, aflată în orice stadiu de dezvoltare, cu potențial de piață.

Câștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și-și va susține ideea în fața unui juriu format din circa 20 de experți internaționali, la Copenhaga. Cuvântul-cheie este creativitatea: poate fi vorba de un obiect sau de un serviciu inovator, de o nevoie nouă creată pe piață sau de o idee care să implice creativitatea consumatorilor. Premiile oferite la Copenhaga au o valoare totală de 100.000 de dolari, iar iniţiatorii proiectelor se bucură şi de o mare expunere în mediul internaţional de afaceri.

În ultimii doi ani, competiţia a fost câştigată de echipe cu super-idei. În 2013, învingătoare a fost o echipă din Croaţia care a creat probabil cel mai folositor ursuleţ din întreaga istorie a jucăriilor.

Teddy the Guardian este un ursuleț de pluș care conține senzori ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci când este îmbrățișat. Acesta monitorizează indici precum pulsul, tensiunea, temperatura corpului sau saturația oxigenului, ajutându-i pe părinți și pe medici să supravegheze cu ușurință starea acestuia. Datele sunt transmise pe smartphone, tabletă sau pe o aplicație web. Mai multe pe siteul: teddytheguardian.com.

În 2012, o echipă din Olanda a avut cea mai bună idee. We Want Cinema, inițiată de distribuitorul Amstelfilm, este o platformă online unde spectatorii decid ce film vor vedea în cinematograful preferat. Cinematograful nu mai deține controlul programării filmelor, ci plătitorii de bilete. Platforma le permite utilizatorilor să aleagă un anumit film, un cinematograf și o dată la care ar dori ca acesta să fie proiectat. Apoi, creând un eveniment pe rețelele de socializare, își pot invita prietenii și cunoscuții. Dacă se cumpără suficiente bilete online, proiecția va avea loc.

România a participat la finala din 2013 a concursului cu o casă solară inteligentă (un filmuleţ găsiţi aici). În 2012, selecţia naţională a fost câştigată de compania mARTket, care a creat o platformă online destinată prezentării şi vânzării de artă contemporană valoroasă.


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.