Aurora Simionescu a reușit la 32 de ani să devină cea mai cunoscută cercetătoare română în domeniul astrofizicii.

Aurora Simonescu a ajuns, la 32 de ani, cea mai cunoscută cercetătoare română din domeniul astrofizicii. Face parte dintre liderii inovației din Europa și a a lucrat la NASA

FOTO: Facebook

Românca a făcut parte dintr-un grup de cercetători ce au observat pentru prima oară unul dintre filamentele de gaz care leagă grupurile de galaxii. Existența acestor filamente a fost dedusă teoretic în urmă cu zece ani.

O carte a schimbat destinul Aurorei când avea doar 18 ani. În clasa a 12-a, mama ei i-a dat cadou un manual de astronomie pentru cursuri universitare.

„Am citit cartea respectivă, n-am înțeles foarte mult de prima dată, mi s-a părut fascinant, dar nu am înțeles foarte mult și m-am încăpățânat să învăț din ce în ce mai mult”, spune Aurora Simionescu.

Nicoleta Becheanu, profesor fizică: „Când rămâneam noi două, deci era superb pentru că erau multe întrebări pe care eu nu mi le-am pus. Și când venea de la ea, chiar dacă pe moment să zicem că soluția nu o aveam, eram încântată și era superb să mă duc și să descopăr și să discutăm apoi împreună.”

După ce a terminat liceul, Aurora Simionescu a studiat astrofizica la o facultate din Germania, potrivit digi24.ro. A urmat un doctorat în același domeniu, după care a câștigat o bursă de trei ani la NASA. Acolo, a reușit să descopere o bucățică de univers, necunoscută până atunci. Pentru asta a primit titlul de Omul Anului în România în 2008. În 2015 ea a fost printre cei 13 români incluși în topul celor 100 de inovatori din Europa Centrală și de Est.

de Anca Apostol  /

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Asemanatoare si de Interes pentru Dvs