Noul ARO creat de studenți: Cât ar costa în realitate

Săptămâna trecută, în fața Facultății de Mecanică din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” Iași a fost parcat un Aro. Este vorba despre opera unui grup de studenți din Iași, care s-a gândit să renască celebra mașină de teren Aro, automobilul 4X4 românesc.

iARO Camarad Army este o mașină 4X4 modernă, care are în dotare toate standardele actuale ale automobilelor, cu un design inspirat după primele Aro produse la Câmpulung.

„Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”, a declarat profesorul universitar Adrian Sachelarie, pentru reporterii Digi24.

ARO

La acest proiect au lucrat opt studenți și au prezentat mașina la examenul de licență. În total, proiectul a costat 30.000 de euro, iar tinerii și-au cheltuit inclusiv banii de bursă pentru a vedea mașina finalizată. Potrivit unor estimări făcute de studenți, această mașină, realizată în serie, ar costa între 15.000 și 20.000 de euro.

Aro România a scos prima mașină 4X4 pe poarta uzeinei de la Câmpulung-Muscel în 1957. Au fabricat peste 380.000 de vehicule, iar două treimi au fost exportate în peste 110 țări. Aro a ieșit din fabricație în 2003.

În toamna anului respectiv, Statul român a vândut pe 180.000 de dolari aproape 70% din companie unei firme deținute de un american de origine cubaneză.

Potrivit contractului de privatizare, acesta ar fi trebuit să investească 2 milioane de dolari, însă nu a avut loc nicio investiție.

În mai 2007, omul de afaceri Nicolae Rațiu, fiul celebrului țărănist Ion Rațiu, a reușit să preia o parte din activele companiei și a derulat investiții pentru reabilitarea platformei și reconversia unor hale.


Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *