Medaliată anul acesta cu argint la olimpiada internațională de lingvistică din India, românca a fost admisă recent la Oxford.

ioana_bouros

Ioana a absolvit vara aceasta Colegiul Național Costache Negri din Galați și este o elevă de excepție.

Ȋncepând din clasa a VI-a, ea s-a calificat în fiecare an la faza națională a olimpiadei de matematică, unde a obținut, de-a lungul timpului, două medalii de argint și patru de bronz.

La olimpiada de lingvistică Ioana a participat pentru prima dată în clasa a X-a și, după doar șase luni de pregătire, a reușit să se califice la faza internațională, care s-a desfășurat la Beijing (China). Deși nu a obținut niciun premiu, experiența de atunci a contat foarte mult la participările ulterioare. „Lingvistica se ocupă cu studiul limbilor, dar necesită o gândire foarte riguroasă din punct de vedere matematic”, explică adolescenta.

Admisă recent la St.Hilda’s College, ea a ales să studieze matematică și statistică. „Lingvstica presupune și ea un exercițiu de statistică, pentru că trebuie să descoperi în câte din exemplele respective regula pe care ai descoperit-o tu se aplică și dacă într-adevăr este o regulă sau doar o excepție”, a argumentat Ioana alegerea făcută.

Olimpica din Galați e pasionată și de genetică și, pentru că ea consideră depășită metoda de tratarea a cancerului prin chimioterapia ce atacă atât celule bolnave, dar și pe cele sănătoase din corpul uman, spune că ar vrea să se implice în descoperirea unui nou tratament, care să nu afecteze organismul. „Mi se pare interesant cum încearcă cercetătorii să manipuleze codul genetic, pentru a determina bacteriile respective să atace doar zona afectată de cancer din organism”, declară Ioana.

Nu știe deocamdată dacă va reveni în țară după ce va absolvi facultatea și spune că acest lucru va depinde foarte mult și de ofertele pe care le va primi, dar și de modul în care va fi privită în România. „În momentul de față, o spun cu părere de rău, la noi în țară, dacă ești un om dedicat muncii tale, ești privit diferit, ca o excepție. Și asta nu mi se pare în regulă”, mărturisește ea.

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.