O echipă de cercetători japonezi a descoperit al 113-lea element din tabelul periodic. Aceasta reprezintă o premieră absolută pentru oamenii de ştiinţă din Asia, au anunţat Institul de Cercetare Publică Riken şi Uniunea Internaţională de Chimie Pură şi Aplicată (UICPA), citate de gandul.info.

periodictableseawater

Kosuke Morita, profesor la Universitatea din Kyushu (Japonia) a dobândit privilegiul de a fi recunoscut oficial drept cercetătorul care a descoperit al 113-lea element fiind, de asemenea, îndreptăţit să-i aleagă denumirea potrivită.

Organismele ştiinţifice internaţionale, Uniunea Internaţională de Chimie Pură şi Aplicată şi Uniunea Internaţională de Fizică Pură şi Aplicată, i-au atribuit oficial toate meritele, după ce profesorul a evidenţiat de trei ori existenţa acestui nou element, în perioada 2004-2012.

Într-un comunicat de presă, UICPA a anunţat că „echipa Riken din Japonia a îndeplinit criteriile în privinţa elementului 113 şi va fi invitată să propună un nume şi un simbol permanent pentru acesta”. Temporar, elementul 113 se va numi Ununtrium (Uut). Acelaşi comunicat menţionează că cercetătorii ruşi şi americani au obţinut dreptul să numească alte trei elemente – 115, 116 şi 117.

Institutul Riken a organizat joi o conferinţă de presă pentru oferirea poziţiilor oficiale legate de acest eveniment. Numele noului element nu este, încă, definitiv stabilit, acest privilegiu revenindu-i profesorului Morita care trebuie să vină cu o propunere în 2016. Denumirea favorită ar fi „japonium”, a arătat Riken într-un comunicat.

Descoperirea vine într-un moment extrem de oportun pentru Riken, care reuşeşte, în mare măsură, să iasă de sub stigmatul scandalului „celulelor Stap”, în care o cercetătoare a institutului a fost acuzată de falsificarea unor date şi fotografii pentru a proba astfel crearea printr-un procedeu chimic a unor celule pluripotente, plecând de la celule mature.

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Asemanatoare si de Interes pentru Dvs