O echipă de oameni de știință de la NASA, care a elaborat un studiu pentru testarea capacității creative a cercetătorilor, a ajuns la o concluzie șocantă: ”Ne naştem genii dar sistemul de educație școlară și socială este destinat să ne blocheze creativitatea. 

Într-un interviu senzațional pentru TEDxTuscon Dr. George Land, a dezvăluit ca a fost contactat de NASA, cerându-i să conceapă un test specializat, care să le permită să măsoare în mod eficient potențialul de creativitate al angajaților NASA. Testul a fost un succes, însă a deschis calea și spre alte întrebări: de unde vine creativitatea, ne naștem cu ea sau o învățăm?

In cadrul interviului, Land a vorbit despre rezultatele șocante ale testelor de creativitate pe care el și echipa sa le-au elaborat în cadrul proiectului NASA. Sarcina echipei psihologilor a fost de a alcătui un test care să permită evaluarea și măsurarea potențialului creativ al copiilor preșcolari. Rezultatul i-a șocat chiar și pe psihologi.

În general, testul le propunea copiilor diferite sarcini clare, sugerându-le să le rezolve într-un fel sau altul. Testul a fost efectuat pe 1600 de copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 5 ani. Oamenii de știință au fost pregătiți pentru multe, dar ceea ce au descoperit i-a derutat. S-a dovedit că în categoria de vârf a testului, considerată de psihologi ca fiind „genialitate”, au ajuns 98% dintre copii!

Din moment ce „98%” de genii li s-a părut celor de la NASA o cifră de neconceput, testul a fost respins ca incorect. Cu toate acestea, dezvoltatorii nu au renunțat și au efectuat același test, la aceiași copii, dar deja când copiii au ajuns la vârsta de 10 ani. De data aceasta, în categoria „imaginație ingenioasă”, au ajuns doar 30% dintre copii.

Rezultatul a fost atât de ciudat, încât NASA a devenit din nou interesată și a efectuat același test, pe aceiași copii, dar la vârsta de 15 ani. Genii printre ei au fost mai puțini de 12%! În următorii 5 ani, NASA nu a așteptat și a făcut acest test pe un eșantion aleatoriu de adulți. În rândul adulților, procentul de geniu a scăzut la 2!

Pe baza acestor date, Gavin Nascimento a făcut o publicație științifică detaliată, a cărei esență se reduce la următoarele:

Școala este o instituție care a apărut pentru a servi clasa politică aflată la putere, nu oamenii de rând. Pentru ca elitele să îşi mențină stilul luxos de viața, au contribuit la acest sistem, în care imaginația şi creativitatea copiilor sunt reprimate încă din primii ani de viața”

„Sistemul școlar, colegiile și învățământul superior, treptat, privează omul în creștere de geniul creativ caracteristic fiecărei persoane. Există mai multe motive pentru acest lucru, dar cel mai evident pare să fie o comandă a claselor conducătoare. Ceea ce punem noi în noțiunile de „școală” și „educație” este de fapt o instituție globală, un sistem psihologic extrem de complex creat istoric pentru a servi necesitățile clasei conducătoare.

Pentru ca așa-numita „elită“ să-și păstreze stilul elegant al luxului sfidător, având o contribuție minimă la dezvoltarea producției, este necesar nu numai deficitul creat artificial, exploatarea infinită și războaiele interminabile, ci și de un sistem de spălare a creierului la nivel transnațional, care să dovedească faptul că „a fost întotdeauna așa” și care nu ne permite să privim în mod critic la sistemul sclavagist mondial.

Viitorul adult este pregătit să accepte tot soiul de aberații ”științifice”, care nu au legătură cu realitatea. De pildă, că cea mai mare viteză posibilă în Univers este echivalentă cu viteza luminii în vid și că nu există dovezi științifice că ar mai exista și alte civilizații umanoide în Univers – în timp ce sistemele solare din galaxia Calea Lactee sunt străbătute de nave extraterestre, ce dezvoltă viteze fantastice – practic instantanee. Că omul nu are decât cinci simțuri, eludând faptul că ființa umană își poate reface sănătatea pe cale cerebrală, asemănător animalelor terestre. Că slăbirea acuității vizuale este un proces ireversibil și că omul trebuie să poarte toată viața ochelari de vedere, în pofida faptului că se poate renunța la ochelari de vedere la orice vârstă și se poate reface acuitatea vizuală pe cale psihică. De exemplu, cu peste trei decenii în urmă am renunțat la ochelari de vedere și am refăcut acuitatea mea vizuală pe cale cerebrală în proporție de 100%; și am simțul văzului perfect și în prezent. Cine nu mă crede, să mă pună la încercare.

Și omul ar putea face predicția cutremurelor de pământ pe cale extrasenzorială, asemănător speciilor de animale terestre, dacă super-simțurile sale ancestrale latente din subconștientul său ar fi activate.  Autorul a elaborat cu mai bine de 40 de ani în urmă o metodă sigură de activare a super-simțurilor umane, însă nu a beneficiat de niciun sprijin pentru continuarea cercetărilor.

Biserica inoculează ideea că bărbații trebuie să se afle la conducerea planetei noastre, în timp oamenii de știință au dovedit cu argumente imbatabile, că în creierului feminin există mai multe conexiuni neuronale decât în creierul masculin. Papa Paul al II-lea a declarat în mod public, că Dumnezeu ar putea fi femeie. Știința bisericească destinată maselor umane continuă să promoveze idei la nivelul Evului Mediu, când femeile au fost condamnate de biserică la tăcere absolută în fața bărbatului. Celor care îndrăzneau să deschidă gura, li se spărgeau dinții cu pietre. Și la ora actuală biserica  intervine în conducerea societății umane, dându-și silința să mențină cunoștințele științifice destinate maselor umane la nivelul secolelor trecute, potrivit cărora Pământul a fost creat de Dumnezeu-tatăl în 6 zile iar toate corpurile cosmice – inclusiv soarele – se rotesc în jurul Pământului.

Deci, ce e de făcut acum? Ne putem restabili oare creativitatea?

Dr. George Land spune că, în ciuda blocurilor de conștiință, noi rămânem toată viața cei 98 de procente de genii. Principalul e să înțelegem cum funcționează acest sistem apăsător și cum să-l evităm.

George Land explică faptul că fiecare dintre noi are două tipuri de gândire: divergent și convergent. Gândirea divergentă este ceea ce avem de la naștere și numim imaginație. Gândirea convergentă este, de asemenea, o parte a noastră, care lucrează într-o altă parte a creierului și limitează divergența. Astfel, gândirea divergentă funcționează ca un accelerator al proceselor din creier, iar gândirea convergentă inhiba acest proces. Acest lucru este normal. Dar dacă gândirea convergentă este luată sub control, dacă este ticsită cu unele „paradigme” și „dogme”, ea începe să frâneze totul.

Cum poate fi soluționată această problemă? Foarte simplu. Încercați din nou să-l găsiți în mintea voastră pe copilul de cinci ani, care abia a început să cunoască lumea, și lăsați-l, ca pe o minge ținută sub apă, să iasă la suprafață. Acest copil este în tine, a fost mereu, nu pleacă niciodată nicăieri. Începeți să-l căutați, e foarte simplu. Găsiți curajul de a vă împotrivi sistemului!

Cum reînvățăm creativitatea? „Mâine, ia o furculiță și încearcă să găsești 25 sau 30 de idei despre cum ai putea îmbunătăți acea furculiță”, sugerează Land, care spune că primul pas spre recăpătarea imaginației este exercițiul.

Sursele acestui articol: digi24.rojurnalparanormal.ro


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Asemanatoare si de Interes pentru Dvs